Time Out Amsterdam i stället för DN.

Hej. Har varit uppe sedan kvart i 8 i morse och har en riktigt skön förmiddag! MTV är på. Just nu dricker jag kaffe och bläddrar lite i TIME OUT AMSTERDAM! En riktigt bra tidning om det som händer i stan! Synd bara att den ges ut en gång i månaden.
www.timeoutamsterdam.nl
Tänkte kolla upp om det finns något roligt att göra idag. Helst något gratis eller något, som inte kostar så mycket.
Det är faktiskt lite dåligt med det idag. Eller det är nog dåligt med gratis-events på vintern överhuvudtaget. På sommaren är det mycket mer sånt. Å andra sidan finns det en del gallerier, där entré inte kostar nånting. Annars kan man ju alltid gå och fönstershoppa. Dessutom finns det en del områden i stan, där jag inte varit än. Och det är alltid lika kul att upptäcka nya ställen!
Såg en artikel om Vodka Museum i tidningen nyss och jag bara måste skriva om stället! Det är ett riktigt konstigt ställe! Det var min pojkvän som drog mig dit, för att jag vägrade och tyckte att det var mest pinsamt. För att beskriva stället ska man först och främst säga att betoning ligger på ordet "vodka" och inte "museum"! När man går in i huset, ser man massor med turistprylar och en liten vodkashop. Utanför ingången stod en kille, som pratade låtsas-ryska, eller ok, kanske inte låtsas-ryska, men dålig ryska! Väldigt klyschigt, eller hur? Sen så fick vi faktiskt gå runt och kolla på flaskorna med en guide. Och snabbt gick det. Det var mest irriterande och inte alls skönt! Stället är så himla litet och det vore mycket roligare att bara få gå runt själva i lugn och ro. Men men. Så vi fick se olika flaskor. Vad skulle man egentligen få se? Just det! Flaskor! Sen fick man också spela in ett litet videomeddelande som man skulle sen få via e-mail och välja en drink, som man fick ta med. Spännande, eller hur?

Nu ska jag fixa mer kaffe, göra mig i ordning och sen gå en sväng på stan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0