Konstiga Valentintips på stan och tankar kring den 14 februari

Efter träningen och frukosten gick jag en runda på stan. Planen var att ta lite frisk luft och spana i butiker. På lördag är det Alla hjärtans dag, så jag tänkte kolla om det finns nåt roligt att köpa i present. Har dock inte köpt något än, men har några idéer iaf. Eller jo, en jacka till mig själv, men det räknas ju inte, eller hur?
När jag gick och spanade i butiker, tänkte jag faktiskt på hur mycket lättare det är att köpa presenter åt tjejer än killar. Det finns massor med "Valentinerbjudanden" i de flesta butiker, men nästan alla de är för tjejer. Massor med hudvårdsprodukter, parfum, smycken, gulliga värmeljus, små konstiga gulligullsuvenirer, godis osv osv. Har till och med sett "kärlekspasta", alltså pasta i form av små rosa hjärtan. Stod faktiskt och funderade nån sekund på att köpa den bara för skojs skull. Kärlekstvål kan man också köpa om man vill. Etos (en butikskedja, som säljer hudvårdsprodukter och liknande) hade ett konstigt "Valentintips", nämligen Libressebindor. " Och här kan du köpa bindor till din älskling..."
Jag tycker om Alla hjärtans dag, men det är ingen julafton för mig! Jag skulle bli glad av att få choklad eller nån liten present och bara ha en skön kväll med min kille. Det är ju inte kvantiteten som räknas här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0