Aldrig mer räkor!

God morgon. Jag gick upp strax innan 6 i morse, kunde inte sova längre helt enkelt. Gick och la mig väldigt tidigt pga av all stress igårkväll. Igår fick jag en kraftig allergisk reaktion mot... hmm, jag är faktiskt inte alls säker på mot vad... Det var just det som var så chockerande! Jag har aldrig varit allergisk! Aldrig! Och helt plötsligt så fick jag en allergichock och var tvungen att åka till akuten.
Jag åt pasta med räkor i currysås till lunch. Det var precis det som jag och min kille åt till middag dagen innan. Det var gott och jag hade absolut ingen konstig reaktion mot det då. Har alltid kunnat äta räkor! Nån timme efter lunchen, gick jag ut och tog en promenad i Vondelpark. Redan på vägen hem, kände jag att nånting var fel. Jag kom hem och såg att jag blivit röd, halsen, armarna... det började klia så fruktansvärt mycket och jag fått blåsor i stort sett över hela mig. Snacka om att jag blev helt chockad. Så jag ringde min kille och berättade att jag fått värsta allergichocken. Han var bäst! Han sprang hem från jobbet, beställde en taxi och vi åkte till akuten.
Det var så läskigt. Framförallt för att det inte har hänt förut och att jag varit helt övertygad om att jag inte har några allergier alls!
Akuten var helt fantastisk! Annat kan jag bara inte säga. Ni vet säkert att det kan ta upp till 5 timmar på akut i Sverige, om inte längre. Helt sanslöst! Man har råkat ut för nåt hemskt och så måste man ändå vänta i timmar för att få hjälp! Här var det helt tvärtom. Vi kom dit, pratade med en kvinna i receptionen och förklarade vad som hänt. Sen fick vi vänta i väntrummet ett par minuter. Bara några minuter! Sen fick vi prata med en sköterska om det hela igen och hon sa att jag skulle bli hämtad av en annan sköterska alldeles strax och träffa en läkare. Allting gick så himla snabbt! Jag träffade en läkare och genomgick en undersökning, sen fick jag en kortisonspruta och efter nån kvart försvann allting! Allting! Jag såg ut precis som vanligt igen.
Alla var så himla snälla och jättebra på engelska! Läkaren sa också att jag behövde skaffa en husläkare och göra en allergitest. Sen har hon skrivit ett brev på engelska (!) där hon förklarat vad som hänt och skrivit ut ett recept på medicin (i fall jag skulle få nån konstig reaktion igen). Sen gick vi hem. Både jag och min kille var helt fascinerade över vilken vård jag har fått. Helt fantastiskt!

ALDRIG MER

Kommentarer
Postat av: emma

usch vad jobbigt:( spana gärna in min blogg:)

2009-02-28 @ 10:21:08
URL: http://styleby.blogg.se/
Postat av: lina

Ursch det är inte alls gott med räkor :S

2009-02-28 @ 10:32:25
URL: http://linadaniellaannas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej, tänkte att du kanske ville kika in på min blogg. Jag skriver om allt som händer i mitt liv och om det tyska bandet Tokio Hotel.



Kram http://ellinorslife.blogg.se

2009-02-28 @ 11:11:35
Postat av: elli

sv: tack :)

2009-02-28 @ 11:20:53
URL: http://ellinorslife.blogg.se/
Postat av: Jen

hur är de i holland? funderade på att åka dit nåndag :)

2009-02-28 @ 11:26:56
URL: http://www.metrobloggen.se/JenniferLindberg
Postat av: Anonym

jag skriver mycket på ironi, med glimten i ögat.. om man inte förstår det så gör man inte:) ha en trevlig helg!

2009-02-28 @ 11:45:55
URL: http://KarinOlofsson.se
Postat av: SOMMAR (SKIT) UNGARNA!

Hejsan sötis!

Du får gärna svara på Dagens fråga i våran blogg.

Idag lyder den:

Om du fick önska dig 3 saker, vad skulle du önska dig?

Det skulle vara kul om du ville svara, men gör det bara om du har tid och lust såklart! Kram på dig!

2009-02-28 @ 13:04:52
URL: http://sommarungarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0