Så här började det

God morgon!

Så här började det: Min pojkvän och jag vaknar i morse och upptäcker att det är väldigt varmt i lägenheten! Temperaturen är 26 grader. Vad skönt - tänker vi. Det blir ju per automatik skönare att gå upp, för annars är det så jävla kallt och det enda man vill är att stanna under varma täcket. Sen så är det ju mysigt att sitta i soffan, dricka kaffe och inte tänka på hur jävla kallt det är. Det är alltså sååååå skönt. Sen upptäcker vi att det inte finns varmt vatten. Det är alltså nåt fel på själva värmepannan. Igår var det precis tvärtom. Det fanns varmt vatten hela dan, men samtidigt var det jävligt kallt. Nu är det jävligt varmt, men... Kan man inte ha både och?
Och då blir det en aning stressigt. För att man måste koka vatten. Och det där kokandet tar tid. Och det är en aning jobbigt med kastruller hit och dit. Och så har man inte så mycket tid för att sitta med sitt kaffe i lugn och ro och ha det mysigt. Kokandet bara fortsätter. Jag måste ju också kunna duscha och tvätta håret. Så mycket tid har gått åt det där!
Nu är jag äntligen klar och läser. Sitter med ett öppet fönster. I februari!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0