Lördagskul (21/2)

Idag har jag gått runt på stan hela dagen! Är äntligen frisk och orken är tillbaks! Min kille och jag gick hemifrån strax efter 12 och tog en lång promenad. Det var så skönt att bara vara ute! Efter två timmars promenerande tänkte vi ta en fika. Gick in på ett café och satte oss. Kl. 15 skulle vi vara vid Centralstationen och möta upp min killes kompis som skulle komma på besök. Med andra ord hade vi inte så mycket tid på oss. Och vad händer då? Vi beställer. Servitrisen säger att det är mycket folk, så det kommer att ta ett tag med maten. Vi är trötta och hungriga. Jag tänker på att det där låter inte alls bra. Det går aldrig snabbt på caféer här. Det är bara så. Det är bara att sätta sig och ta det lugnt. Ingen idé att stressa. Men när en servitris säger att det kommer dröja... Vi sitter och pratar. Och har det trevligt. Det är ett mysigt café och det är skönt att få sitta. Vi tar kort på varann. Kollar på folk. Min killes kompis ringer och säger att han redan har landat. Vi tänker att det är väl lugnt. Snart kommer vi få våra mackor och kaffe och sen kan vi springa till stationen. Det tar ändå ett tag att ta sig till stan. Det kommer ingen mat. Inget kaffe heller. När servitrisen kommer förbi, frågar vi hur det går med beställningen. Hon ser förvånad ut och frågar om vi fortfarande väntar på maten. Vi svarar att vi inte fått nåt än. Det visar sig att beställningen tappats bort. Vi tackar och går till Centralstationen. Möter upp kompisen och går hem. Nu är vi hemma och det verkar som att vi har fastnat här. Ikväll blir det en middag ute, annars blir det nog en rätt så lugn kväll.

Några bilder från dagens promenad:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0