Lördagsshopping

Nu är jag hemma igen. Haft en jätteskön dag på stan! Min kille ville klippa sig idag, så det första vi gjorde var att vi gick till en frisörsalong och frågade om det fanns ledig tid. Vi hade tur och han fick klippa sig nästan direkt. Jag klippte mig sist när vi var i Stockholm i julas och är fortfarande supernöjd med min page! Så jag klarar mig utan klippning nån månad till.


Sen tog vi en promenad på stan och kikade i ett par roliga butiker. Episode är en av de bästa sekondhand-butikerna i stan! Man kan verkligen hitta roliga saker där!


En annan butik, som jag gillar är Mendo. Där hittar man en del grymma böcker om design, mode, fotokonst och massor med annat.


Sen gick vi till De Bijenkorf, "Amsterdams NK". Dock har vi inte köpt nånting där men det var ändå roligt att kolla runt lite.
Kollade också lite i Manga Plaza, ett annat stort köpcentrum. Där hittade jag en skitsnygg tröja (Mango) för ett par dagar sen, men tänkte att jag kunde lika gärna vara utan den. Idag fick jag den i present! Så roligt!
Det är roligt att shoppa i Amsterdam, tycker jag! Det finns massor med små butiker, där man verkligen kan hitta roliga grejer. Sen så finns det några butiker, där man kan köpa nordska märkeskläder. Det är klart att sortimentet inte är lika stort som i Stockholm, men det finns! Filippa K, Cheap Monday, Camilla Norrback, Acne är bara få märken som man kan köpa här också.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0