Stockholmsresan. Dag 1.

Så här var det. Jag lyckades missa tåget till flygplatsen i morse och fick vänta lite extra, vilket inte gjorde mig ett dugg lugnare. Och jag var ju stressad innan. Att checka in gick hur snabbt som helst. Dock fick man ställa sig i världens längsta kö efteråt. På flyget satt jag längst bak. Plats 22 C. Framför mig satt en familj med två små barn. Pojken spelade nåt spel som lät så här: pling, pling, pling, pling, pliiiiiiiing. Hela resan. 1 timme 45 minuter. På andra sidan satt en annan familj med en liten bebis. Resan gick bra och det kändes faktiskt nästan lite roligt att sitta på planet. Jag landade. Det var kallt och det var snö på marken. Jag vet inte vad det var jag tänkte på när jag packade ner två tunna tröjor i min väska. Jag har nog glömt hur det brukar vara i Stockholm i mars. Tog Arlanda Express in till stan. Det var skönt. Dock kan jag inte resa varken som ungdom eller student längre. För reducerat pris. Det upptäckte jag idag.
Jag gick en sväng på stan, vilket var skönt. Sen träffade jag en tjejkompis. Det var jättekul att ses! Vi spanade i ett par affärer, handlade mat och sen åkte hem till henne. Det var så himla skönt att bara softa hemma och prata! Jag har inte varit i Svedmyra förut och tycker att det är jättemysigt här! Dessutom är det ganska nära till Söder, vilket är hur skönt som helst! Jag kommer bo hos min kompis de här dagarna, vilket är roligt!
Två andra kompisar hörde av sig och frågade vad jag hade för planer. Det är klart att det vore jättekul att ses, men jag blev så trött och hade ingen ork kvar för att åka in till stan igen. Så vi ska träffas nån annan dag.
Imorgon bitti ska jag till Södersjukhuset. Och det är lite läskigt. Men jag vill inte tänka på det nu.

Kommentarer
Postat av: vic

hej hej, vad gör du i amsterdam o hur kommer det sig att du flyttade dit? är väldigt nyfiken, funderar själv på att flytta dit... för kärlekens skull :)

2009-03-10 @ 17:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0