Dutch designers at the Icehotel

Har ni varit på Icehotel i Jukkasjärvi nån gång? Jag har inte. Det påstås vara en fantastisk upplevelse, Sveriges bästa! Varför snackar jag om Icehotel? Jo, jag är hemma och surfar. Jag har surfat sönder nätet. Tycker inte att det är så värst spännande med nyheter eller annat på svenska sajter idag. Det är liksom inget kul som händer. Bara elände. Sen går jag in på http://www.design.nl/ och det blir mycket roligare. (Jag gillar sajten, där brukar det alltid finnas intressanta artiklar om design!) Jag ser en artikel om Icehotel i Jukkasjärvi och tycker att den är kul. Det är nämligen så att holländska designers har ännu en gång hjälpt till med att designa hotellet. Läs här.

(Bilderna är lånade från design.nl)

Hotellet ligger 200 km norr om polcirkeln i Jukkasjärvi och är byggt av is och snö. Det existerar endast tillfälligt varje vinter från december till mars, beroende på vädret. Här kan man läsa mer om det om man nu känner för det.

Så här såg det ut år 2007-2008. Helt fantastiskt!



Kommentarer
Postat av: Matilda

sv:

tack så mycket!



åh, jag vill jättegärna åka dit och sova en natt! verkar urmysigt! på renfällar... :-)

synd bara att det kostar en massa MASSA pengar. då åker jag hellre till värmen för pengarna! :-)

2009-03-02 @ 22:14:55
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0