Vondelpark


Apropå Vondelpark. En underbar park, där jag brukade promenera och jogga. Den är stor, det finns plats för alla, stämningen är skön, massor med joggande människor, småbarnsföräldrar med barn, hundar, cyklister, studenter. En skön blandning med adra ord.
Förra veckan fick jag en allergichock. Det började när jag var i parken och gick. Trots att jag är nästan säker på att det var en allergisk reaktion mot räkor, så har jag inte varit i parken sen dess. Tanken på att jag kan få en allergichock igen har fastnat i huvudet. Helt idiotiskt egentligen. Det är ju inget fel på parken!
Idag har jag läst om en tävling som gäller parkens design, så jag blev lite nyfiken och vill gärna kolla hur det kommer att se ut. Eller ok, det är nog snarare så att nu har jag en anledning att gå dit, så nästa gång blir det en joggingrunda där.

Snart kommer man få se de nya utemöbler, som holländarna designat till sin älskade Vondelpark:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0