Jag testar Atkins.

Jag kör Atkins. (Började i onsdags.) Det här sättet att äta bygger på kolhydratfattig kost. Atkinsmetoden begränsar intaget av kolhydrater i syfte att få kroppen att ställa om från förbränning av främst glukos till förmån för förbränning av kroppsfetter. Man får alltså äta kött, fisk, ägg, grönsaker och mjölkprodukter. Ej tillåtna produkter är pasta, bröd, potatis och ris. Atkins har egentligen mycket gemensamt med den metod, som Annika Dahlqvist förespråkar, LCHF, Low Carb/High Fat. Det finns massor med artiklar om Annikas metod. Exempelvis den här på Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4305197.ab
Det är inte så att jag vill gå ner i vikt, är smal och nöjd med hur jag ser ut, men jag kan vara ett riktigt kakmonster ibland. Så jag tänkte om jag skulle skippa kolhydrater ett tag, skulle suget försvinna också och jag skulle börja äta hälsosammare. Dessutom har det blivit väl lite för mycket pasta till middag på sistone. Så jag testar. Det har gått bara några dagar, men jag måste säga att jag tycker om den här metoden. Man blir mätt på kött/fisk/omeletter och grönsaker. Dessutom är det väldigt enkelt att laga goda luncher och middagar här, eftersom Holland är grymt på kött och mjölkprodukter! Sen har jag också märkt att man inte blir sugen på pasta, ris och bullar efter man ätit så här ett tag. Testet forstätter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0